niedziela, 10 kwietnia 2011

Produkcja znaków drogowych

Każdy z nas dziesiątki razy mijał znaki drogowe na drodze. Wiemy jak bardzo są one niezbędne w codziennym funkcjonowaniu. Pokażemy sposób produkcji znaków drogowych.

W ostatnim czasie można zauważyć istotny przyrost liczby polskich firm  ,które zajmują się przygotowywaniem znaków drogowych. Jest to spowodowane prawdopodobnie zwiększeniem budowy dróg w naszym państwie. Na co dzień jeżdżąc do pracy komunikacją miejską lub podróżując ze znajomymi, mijamy dziesiątki znaków. Nie skłamię, mówiąc, że tylko nieliczna część z nas kiedykolwiek myślała nad tym, w jaki sposób są one robione i co de facto jest wymagane, by taki znak można było ustawić na drodze. Spróbuję wytłumaczyć sposób przygotowania znaków drogowych.
Znaki drogowe da się pogrupować na poziome oraz pionowe. Znaki poziome malowane są bezpośrednio na ulicy albo chodnikach. Nie trzeba tutaj sporego wysiłku. Znaki drogowe malowane są farbą termoplastyczną, który pod wpływem wysokiej temperatury wtapiany jest w nawierzchnię jezdni. Są one odporne na pogodę, wycieki oleju czy paliwo.
Inaczej jest w wypadku znaków pionowych. Konieczny jest nie tylko znak, ale i mocowanie, przytwierdzające znak do chodników. Żeby taki znak wytworzyć, niezbędnych jest kilka komponentów.
Pierwszym z nich jest podstawa pod znak. Jest to najczęściej część o szarym kolorze, robiony z blachy ocynk lub aluminium.
Kolejną częścią jest słupek do znaku wyrobiony z rury ocynkowanej. Zazwyczaj wyrabia się słupki o rozmiarach 2.8m , 3m, 3.3m, 3.5m, 3.7m, 4m, 4.2m.
Żeby osłonić słupki przed pogodą i korozją, wykorzystywane są tzw. kapturki (wewnętrzne lub zewnętrzne). Zakłada się je na szczyt słupka. Wykonane są z plastiku i posiadają średnicę 1,5″, 2″ i 2,5″.
Ostatnim elementem wymaganym do wytworzenia znaku jest zaczep, pozwalający na złączenie podkładu do słupka. Części są wytworzone ze stali ocynkowanej czy też aluminium. To wszystko odpowiednio zmontowane da nam zrealizowany znak.
Istnieją fabryki produkujące osobne części, które w następnej kolejności nabywane są przez firmy montujące już finalne znaki. Potem wyprzedawane są zwłaszcza do urzędów miast lub różnych przedsiębiorstw.

Artykuł z publikuj.org

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz